• Świetliczaki na tropie - projekt

          • Nasza świetlica w roku szkolnym 2024/2025 bierze udział w Ogólnopolskim Projekcie

            Edukacyjnym Akademia Świetlicowa: ,, Świetliczaki na tropie… baśni, legend i mitów.”

            Cele projektu:

            • poznanie i zrozumienie treści oraz przesłania płynącego z wybranych baśni, legend i mitów,
            • podjęcie refleksji na temat tego, jacy jesteśmy i jak się zmieniamy,
            • uświadomienie dzieciom, że każdy człowiek ma swoje indywidualne cechy, upodobania, poglądy i zainteresowania,
            • kształtowanie umiejętności poszanowania każdej osoby,
            • kształtowanie umiejętności akceptowania różnic między ludźmi,
            • uświadomienie mocnych stron grupy,
            • rozwój empatii, uwrażliwienie na drugiego człowieka, zachęcenie do obrony słabszych.

            Wychowawcy świetlicy

          • Akcja Kasjerska DM

          •  

            Kolejny już raz szkolna społeczność pokazała, że można na nią liczyć!

            Z radością informujemy, że dzięki akcji przeprowadzonej 12 października 2024 r. przez drogerię dm w Centrum Atut przy ulicy Karola Bunscha 19 oraz dzięki Państwa wielkiemu zaangażowaniu nasza szkoła otrzymała 15 256 złotych z dochodów za zakupy dokonane w ciągu tylko jednej godziny!

            Środki zostaną przeznaczone na dwa nowe kąciki, które zapewnią uczniom atrakcyjniejszy wypoczynek. Serdecznie dziękujemy wszystkim zaangażowanym w akcję a w szczególności Pani Kindze Walaszek i Pani Milenie Feliks-Regulskiej  !

            Serdecznie dziękujemy !

          • Nowy parking dla rowerów i hulajnóg

          • Rower i hulajnoga to bez wątpienia środki transportu zapewniające przyjemny i przyjazny dla środowiska sposób mobilności. Wielu spośród uczniów wybiera taki właśnie środek transportu, by dotrzeć na zajęcia. W październiku  powstał parking dla rowerów i hulajnóg naszych uczniów. To był super pomysł!

            Zakup i montaż nowych stojaków rowerowych został sfinansowany przez Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie w ramach programu miasta mającego na celu promowanie zrównoważonego transportu i zachęcanie mieszkańców do korzystania z rowerów jako jednego z podstawowych środków transportu. 

            Natomiast utwardzenie parkingu na rowery zostało dofinansowane przez Radę Rodziców naszej szkoły.

            Serdecznie dziękujemy!

          • Ślubowanie klas pierwszych

          • Tradycją naszej szkoły jest uroczystość ślubowania i pasowania uczniów klas pierwszych, która odbywa się w Dniu Edukacji Narodowej. Dlatego w poniedziałek 14 października 2024 roku o godzinie 10:00 w sali gimnastycznej zebrali się zaproszeni goście, dyrekcja, nauczyciele i uczniowie pięciu klas pierwszych. Uroczystość uświetnił występ chóru szkolnego pod dyrekcją pana Mateusza Chmiela, a usłyszeliśmy w ich wykonaniu piosenkę "Mam Supermoce". Popis swoich wokalnych i recytatorskich umiejętności dały także Pierwszaki. Ich występ był oklaskiwany gromkimi brawami, zwłaszcza przez wzruszonych Rodziców i Dziadków siedzących na widowni. Po części artystycznej nastąpiła część oficjalna. Najpierw odbyło się przekazanie sztandaru naszej szkoły nowemu Pocztowi. Następnie Pierwszaki ślubowały i zostały uroczyście pasowane na uczniów SP 53 w Krakowie. Na koniec wszystkie klasy wykonały sobie zdjęcia na tle dekoracji wykonanej wg pomysłu szkolnego plastyka pani Anety Zielińskiej-Ciężadlik. Potwierdzeniem przyjęcia klas pierwszych w poczet uczniów SP 53 było wręczenie im przez wychowawców legitymacji szkolnych, które od 13 lipca 2024 roku wydawane są w Polsce wyłącznie w formie plastikowej karty, znanej jako e-legitymacja.

            Pierwszakom życzymy wielu szkolnych przyjaźni i sukcesów w nauce!

          • Finał akcji PRZYTUL SIĘ DO DRZEWA

          • Mamy ogromną przyjemność poinformować, że nasza szkoła znalazła się w gronie 1562 placówek edukacyjnych, które wzięły udział w ogólnopolskiej akcji "Przytul się do drzewa". W akcję zaangażowało się aż 49309 osób, w tym kilkudziesięciu uczniów naszej szkoły. Serdecznie dziękujemy za wszystkie nadesłane zdjęcia!

            Na stronie Strażników Lasu https://straznicylasow.pl/przutul-sie-do-drzewa-2024/

            został opublikowany EKO KOLAŻ wykonany ze wszystkich nadesłanych fotografii. Zachęcamy wszystkich, którzy wzięli udział w akcji do odnalezienia swojego zdjęcia, ukrytego pośród tysiąca innych :)

          • Konkurs plastyczny ,,Jesienne drzewo”

          • W naszej szkole odbył się konkurs plastyczny pod tytułem ,,Jesienne drzewo”. Uczniowie klas 1-3 zaprezentowali swój talent artystyczny. Każdy uczestnik wykazał się ogromną kreatywnością, a różnorodność technik i materiałów użytych do tworzenia jesiennych drzew była imponująca.

            Organizatorzy konkursu wyłonili najpiękniejsze prace spośród 3 kategorii wiekowych:

            W kategorii klas I:

            1 miejsce Antonina D. 1a

            2 miejsce Martyna P. 1e

            3 miejsce Natalia Ł. 1d

            Wyróżnienia:

            Antonina Ł. 1d

            Maksym S. 1a

            Aleksandra M. 1c

            Adrianna G. 1c

            Ignacy D. – C. 1b

            W kategorii klas II

            1 miejsce Anna U. 2c

            2 miejsce Alicja B. 2b

            3 miejsce Maja W. 2e

            Wyróżnienia:

            Maggie G. 2b

            Maria R. – K. 2e

            Lena G. 2c

            W kategorii klas III

            1 miejsce Lena Z. 3a

            2 miejsce Zlata N. 3d

            3 miejsce Agata R. 3b

            Wyróżnienia:

            Dominik F. 3b

            Gratulujemy wszystkim uczestnikom za ich wspaniałe prace i dziękujemy za udział
            w konkursie. Cieszymy się, że mogliśmy wspólnie świętować piękno jesieni poprzez sztukę.

            Organizatorzy:

            Jadwiga Konopka

            Olga Tokarz – Teterycz

            Katarzyna Turaj

          • Konkurs „Świat emocji. Tworzymy rodzinną grę planszową”

          • Cele konkursu:

            1. Skierowanie uwagi dorosłych i dzieci na rolę emocji w naszym życiu.

            2. Dbanie o dobrostan dzieci poprzez tworzenie silnych więzi rodzinnych i relacji koleżeńskich.

            3. Propagowanie aktywnego, twórczego spędzania czasu wolnego.

            4. Rozwój kreatywności i zdolności dzieci.

            5. Kształtowanie właściwych postaw społecznych.

             

            Organizator konkursu

            1. Organizatorem konkursu jest sieć wychowawców świetlic szkolnych działająca przy PPP nr 2 w Krakowie.

            2. Osobami odpowiedzialnymi do udzielania informacji nt. Konkursu są: Pani Marta Kaczmarska mail: mkaczmarska30@gmail.com

            oraz nauczyciele – wychowawcy świetlicy w szkole biorącej udział w Konkursie – Pani Olga Tokarz-Teterycz.

            3. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu.

             

            Założenia organizacyjne

            1. Konkurs zostanie przeprowadzony za pośrednictwem szkół podstawowych, w których zatrudnieni są Nauczyciele należący do sieci współpracy – wychowawców świetlic tj. sp nr 36, sp nr 53, sp nr 62, sp nr 106, sp nr 113, sp nr 29.

            2. W Konkursie mogą uczestniczyć uczniowie zapisani do świetlicy w szkołach wymienionych w punkcie 1.

            3. Udział w Konkursie jest bezpłatny.

            4. Prace konkursowe wykonują uczniowie w domu lub w szkole – wspólnie z rodzicami, rodzeństwem, dziadkami lub innymi członkami rodziny bądź z grupą rówieśniczą.

            5. Uczestnicy wykonują grę planszową, której tematem są nasze emocje w różnych sytuacjach społecznych. Gra ma uczyć właściwych zachowań. Propagować koleżeństwo, współpracę, empatię, eliminować agresję.

            6. Prace nadesłane na konkurs muszą być pracami oryginalnymi, nigdzie wcześniej niepublikowanymi, nie przedstawianymi na innych konkursach. Nadesłanie pracy na Konkurs jest jednoznaczne ze złożeniem deklaracji o tych faktach.

            7. Prace mogą być wykonane dowolną techniką, z wyłączeniem materiałów sypkich, nietrwałych i niebezpiecznych w użyciu.

            8. Podpisane imieniem i nazwiskiem twórców gry   prace konkursowe należy składać do dnia 04.11.2024 we właściwej świetlicy szkolnej – świetlicy dolnej SP53.

            9. Każda Szkoła może nadesłać dowolną liczbę prac.

            10. Organizatorzy nie odpowiadają za zniszczenie prac w trakcie ich przewozu.

            11.  Regulamin konkursu jest dostępny na stronach internetowych szkół biorących udział w konkursie.

            12.  Sytuacje nieobjęte niniejszym regulaminem rozstrzyga Organizator Konkursu.

             

            Ocena prac konkursowych

            1. Prace należy składać w Szkole Podstawowej nr 29 (do Pani Marty Kaczmarskiej) do 06.11.2024.

            (Istnieje możliwość złożenia prac do p. Olgi Tokarz-Teterycz (świetlica dolna) do 04.11.2024. Prace zostaną przekazane Pani Marcie Kaczmarskiej.)

            2. Oceny prac Konkursowych dokona komisja w składzie: pedagog szkolny, psycholog szkolny, przedstawiciel Nauczycieli – wychowawców świetlic.

            3. Kryteria oceny ustalone zostają w następujący sposób:

            ·   trafność doboru tematu pracy,

            ·   oryginalność,

            ·   staranność.

            4. Wyniki zostaną ogłoszone do 18.11.2024. Szkoły zostaną powiadomione telefonicznie o wynikach konkursu.

            5. Decyzje Komisji Konkursowej są ostateczne.

             

            Nagrody

            1. Organizator Konkursu przyzna trzy nagrody główne:

            I miejsce - zestaw gier planszowych (wartość ok. 250 zł)

            II miejsce - zestaw gier planszowych (wartość ok. 200 zł)

            III miejsce - zestaw gier planszowych (wartość 150 zł)

            2. Organizator przyzna także 3 wyróżnienia. Osoby wyróżnione otrzymają artykuły plastyczne np. farby, kredki – o wartości ok. 70 zł.

            3. Każdy uczestnik Konkursu otrzyma pamiątkowy dyplom.

             

            Serdecznie zapraszam do udziału w wyjątkowym konkursie!

            Olga Tokarz-Teterycz

          • Moje ciekawe wakacje-konkurs

          • Konkurs plastyczny „Moje ciekawe wakacyjne miejsce” rozstrzygnięty!

            Wyłoniono zwycięzców:

            I miejsce

            Natalia Kulig klasa III b

            II miejsce

            Zlata Nestsiarovich klasa III d

            III miejsce ex aequo

            Karolina Uri i Aleksander Poznański klasa III d

            Wyróżnienie

            Blanka Dubiel klasa III e

            Gratulujemy! 😊

          • Wybory do Samorządu Uczniowskiego

          • 30 września odbyły się w naszej szkole wybory na przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego. Uczniowie, którzy odpowiednio wcześniej zgłosili swoje kandydatury, zaprezentowali społeczności szkolnej swoje programy wyborcze. Decyzją wyborców przewodniczącą Samorządu Uczniowskiego została Amelia Gądek z kl. 8b, a jej zastępcą Filip Mak z kl. 8a. Trzecie miejsce zajął Franciszek Gacek z kl. 8d, który obejmie funkcję sekretarza. Gratulujemy wybranym i bardzo dziękujemy wszystkim za zaangażowanie w przygotowanie i przeprowadzenie wyborów.

          • #działaMYpozytynie

          • Jak radzić sobie w sytuacjach trudnych? Jak stawiać czoła i reagować na przemoc fizyczną, słowną, psychiczną, z którą można się zetknąć zarówno w świecie rzeczywistym, jak i wirtualnym? Na te pytania klasa 8b będzie starała się znaleźć odpowiedź, biorąc udział w Ogólnopolskim Projekcie “Działa(my) pozytywnie”, który poświęcony jest szeroko rozumianym sytuacjom trudnym i ryzykownym, które zdarzają się młodym ludziom. Ruszamy już w październiku!

          • Program Aktywny Rodzic

          • Szanowni Państwo,

            od 1 października 2024 r. wchodzą w życie przepisy regulujące pakiet świadczeń programu Aktywny Rodzic dla rodziców dzieci do lat 3.

            Program Aktywny Rodzic ma ułatwić rodzicom i opiekunom pogodzenie zadań związanych z rodzicielstwem i aktywizacją zawodową. Zacznie obowiązywać od 1 października 2024 roku.

            Z programu Aktywny Rodzic można otrzymać następujące świadczenia:

            • świadczenie aktywni rodzice w pracy – nowe,
            • świadczenie aktywnie w żłobku – zastępuje dofinansowanie do żłobka,
            • świadczenie aktywnie w domu – zastępuje rodzinny kapitał opiekuńczy.

            Więcej informacji na temat programu Aktywny Rodzic znajduje się na stronie internetowej: zus.pl/aktywnyrodzic.

            W razie pytań i wątpliwości zachęcamy do kontaktu z Centrum Kontaktu Klientów ZUS, pod nr tel. 22 560 16 00 lub do wizyty w placówce Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

            Informacje na temat programu Aktywny Rodzic można również uzyskać:

          • Informacja dla rodziców - dotyczy legitymacji szkolnych

          • Legitymacje szkolne będą od września wydawane w formie karty plastikowej, dla wszystkich pierwszoklasistów i nowych uczniów.

            Bardzo prosimy o przesyłanie zdjęcia dziecka do legitymacji zgodnie z wytycznymi na zdjęciu poniżej, na adres mailowy szkoły sp53@mjo.krakow.pl

            W nazwie pliku prosimy umieścić imię i nazwisko dziecka oraz klasę.

            W przypadku gdy zdjęcie nie będzie wykonane w odpowiedni sposób zostanie odrzucone przez system i będzie konieczne przesłanie kolejny raz poprawionego zdjęcia.

          • Stołówka szkolna - ważne informacje

          • Z przyjemnością witamy w nowym roku szkolnym.

            Zamawiania, odwoływania i opłacania posiłków dokonujecie Państwo samodzielnie, on-line po zalogowaniu do systemu e-Stołówka (adres logowania: https://obiady53.loca.pl ). Opłaty dokonywane za pośrednictwem platformy Tpay są zwolnione z jakichkolwiek dodatkowych opłat czy prowizji.

            Zamówienia, odwołania i opłacenia posiłków na bieżący dzień można dokonać najpóźniej do godziny 8:30.

            Obiady wydawane będą od środy 04 września.

            Cena dwudaniowego obiadu z kompotem w stołówce szkolnej wynosi 15,00zł;

            Cena dwudaniowego obiadu dowożonego do filii przy ul. Spychalskiego dla klasy 2A wynosi 16,80zł.

             

            Stołówka wydaje obiady w dniach funkcjonowania szkoły, w godz. od 10.00 do 14.00. Posiłki
            wydawane są uczniom na podstawie zbliżeniowych kart elektronicznych, identyfikujących
            tożsamość uczniów i ich uprawnienia do otrzymania posiłku (nie dotyczy uczniów filii przy ul.
            Kobierzyńskiej).

             

            Wszelkie pytania prosimy kierować na adres e-mail: biuro@rozowyslon.pl


            Informacje, Regulamin i aktualny jadłospis na naszej stronie w zakładce UCZNIOWIE I RODZICE / INFORMACJE / STOŁÓWKA

            Jadłospis dostępny także na  stronie internetowej rozowyslon.pl 

            Szczegółowe informacje w plikach poniżej:

          • Legitymacja szkolna - ważna informacja

          • Informujemy, iż wyrobienie duplikatu legitymacji szkolnej w obecnej formie jest możliwe po złożeniu wniosku do 12 lipca, po tym terminie w związku z wejściem w życie rozporządzenia zmieniającego formę legitymacji szkolnych wyrobienie duplikatu będzie możliwe dopiero po 1 września 2024 r.

            Prosimy o zweryfikowanie stanu legitymacji Państwa dzieci oraz jeżeli jest taka potrzeba jak najszybsze złożenie wniosku o wydanie duplikatu.

            Informacje odnośnie wyrobienia duplikatu legitymacji znajdą Państwo na stronie internetowej szkoły w zakładce UCZNIOWIE I RODZICE - LEGITYMACJE SZKOLNE/KARTY ROWEROWE.

            Do wniosku należy dołączyć potwierdzenie przelewu.

          • Wyniki Egzaminu Ósmoklasisty

          • Z dumą i radością informujemy, że uczniowie z klas 8 naszej szkoły osiągnęli z Egzaminu Ósmoklasisty bardzo wysokie wyniki. Jesteśmy w najwyższym 9 staninie z języka polskiego i matematyki, w 8 staninie z języka angielskiego.

            Ponadto rezultaty uczniów naszej szkoły są dużo wyższe niż w gminie, powiecie, województwie i kraju.

             

             

          • Narodowy program Rozwoju Czytelnictwa na lata 2021-2025

          • Z radością informujemy, że po raz kolejny nasza szkoła otrzymała dofinansowanie na zakup książek do biblioteki szkolnej w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. 

            Zapraszamy całą społeczność szkolną (uczniów, rodziców, nauczycieli) do zgłaszania swoich propozycji książek, które w ramach przyznanych środków moglibyśmy zakupić do biblioteki. 

    • Kontakt

      • Szkoła Podstawowa Nr 53 im. gen. J. H. Dąbrowskiego
      • 12 / 262-20-27
      • ul. Skośna 8
        30-383 Kraków
        Poland
    • Logowanie